april 2015

Hytte inspirasjon

Da jeg satt meg ned og laget en inspirasjonstavle til gårsdagens innlegg om hyttedrømmen, så klarte jeg ikke helt å legge fra meg denne tanken, - noe som resulterte i enda en inspirasjonstavle! Den...

Hyttedrømmen

Nå som vi går mot lysere tider og vær som frister til utetid, - så kommer også drømmen om den perfekte sommerhytta smygende. Som fersk huseier så ligger hyttedrømmen et godt stykke unna ennå, men s...

Frø-potter av avispapir DIY

Et superenkelt alternativ til så-potter man kjøper i butikken er å lage de selv av avispapir! Ikke bare er disset et miljøvennlig og billig alternativ, men de er også mye stiligere enn de vanlige s...

Trekk våren inn!

Bjørkekvastene jeg tok inn i huset til påsken har for lengst fått grønne blader, og det er grunn nok til å beholde de inne enda en uke til...! Det spirer og gror ute og løvene spretter ur i rekordf...

In love with pastels

Jeg vet ikke om det er våren, at dagene har blitt lysere og humøret stiger som har skylden, - men jeg har blitt totalt forelsket i pastellfarger for tiden! Vanligvis foretrekker jeg nøytrale farger...

Makroner in the making!

En venninne var på besøk og hadde med en eske makroner (hjemmelaget!), og jeg var solgt! De makroner man får ute på fine cafeer er vel så gode, men jeg synes de ofte blir for søte, spesielt nå som ...

Reisetips: mini-vesken!

Med nesten reisedager fordelt på tre reiser den siste halvannen måned, - så føler jeg at jeg har blitt en skikkelig erfaren pakker og reise-planlegger! Jeg er en av de som ofte får høy puls og hjer...

Motiverende blanke ark

Fant disse fantastisk fine notisbøkene i dag, og kunne ikke la de ligge igjen i butikken...! Det var noe ved de som bare ropte mot meg! Jeg er storforbruker av disse notisbøkene, og har alltid en m...

Den perfekte vertinnegave!

Har du en venninne som har flyttet inn i ny leilighet, skal du på venninnekveld eller er du bedt på middag hos naboen? Vertinnegaver er gaver som ofte har lite tid til forberedelser og planlegging...

Vårlig interiør

Nå som gradestokken har krøpet over 20 grader er det helt innafor å kalle det "vår"! Endelig! Vår betyr lysere tider og dette gjenspeiles ofte både inne og ute. Pasteller er perfekt for å få den sk...

Fotballfrue på sin første Manchesterkamp

Har helt glemt å lege ut bildene fra Manchester-City kampen vi så forrige helg! (Rart hvordan slike "viktige" ting som fotball ofte havner i glemmeboken!) Som kjæreste av en fotball-frelst fotballs...

Bursdagsgave til the Man

Min bedre halvdel hadde bursdag for litt siden, og fant dette fantastiske kortet! Enkelt, stilig og røft, -og ganske"mandig" (sett i forhold til mye av utvalget i kort og gavepapiravdelingen...!) ...

Oklahoma Cafe

Siste dagen i Manchester så ramlet vi over dette koselige stedet! Oklahoma Cafe & Gift shop var en kombinert cafe/gavebutikk i the Northern Square av Manchester city Center, med tonnevis med sjarm ...

Vår i Aalborg!

Så var det på tide å forlate Aalborg igjen etter en fantastisk helg! Våren har for alvor ankommet Aalborg og uteserveringenepopper fremlangs gatenelik som knoppene på trærne rundt! Våryre folk med...

Pause på Joe & the Juice

Weekend + Aalborg = shopping! Selv om jeg følte at jeg fikk shoppet fra meg på en stund i Manchester forrige helg, så ble det litt shopping her i Aalborg også! (Begrenset meg til sports-gear denne ...

Pakker kofferten....igjen!

Fredag, - helg, - og på tide å pakke kofferten?igjen! Jeg kan faktisk ikke huske sist helg vi tilbragte hjemme! Først var det tre helger i Thailand, så var det en helg i sverige på påskeferie, så e...

Pretty sights in the streets of Manchester

Jeg får stadig høre det: det er en ren frustrasjon å gå rundt i nye storbyer med meg (siterer kjæresten min). Grunnen er rett og slett den at jeg alltid ser noe "vakkert"jeg MÅ ta bilde av. Det bør...

The Oast House: en skjult skatt midt i storbyen

Midt ihyper fashinable The Alley i Manchester ligger et lite trehusmed vær-bitt fasade og bord av gamle tre-tønner. The Oast House er en gastropub litt utenom det vanlige, med et utrolig stilig og ...

Bildedryss fra Manchester

Her kommer et bildedryss fra helgens tur til Manchester! En fantastisk by med mange vakre settinger og hyggelige motiver! Jeg elsker å oppdage nye og unike cafeer og butikker som har et eget konsep...

Hotel-life!

Hotell-livet, -love it! Med tre hotellopphold iløpet av de siste fem ukene, så begynner man fort å bli litt for godt vant:/ Lange morgener i senga med tven på, frokostbuffet med stort utvalg, folk ...

Over-shopping i Manchester

Selv om det var fotballkamp som stod øverst på prioriteringslista for denne storbyferien, så fikk jeg lurt inn litt tid til shopping også! Det ble ikke mindre enn to fulle paper-Bags av størrelse l...

Champagne brunch in Manchester

God dag fra Manchester! Ankom England igår, og har gått i ett siden vi kom! Planen for oppholdet er å se Manchester United - Manchester City (det skal nevnes at det er min bedre halvdel som har arr...

Pakker kofferten igjen!

Pakker kofferten igjen, - denne gangen går turen til England! Mer spesifikt til Manchester, og fotballkamp.. Turen er sponset av min bedre halvdel, som er hakket mer fotball interessert enn meg (år...

Glam up that cake!

Min desidert favoritt over alle kaker er den svenske Kladdkakan! Jeg har ikke tall på hvor mange av disse jeg har laget under min (relativt korte) bake-karriere, - og har også eksperimentert litt m...

Hjemmelaget gratulasjonskort

Jeg er en "selvlaget er vellaget"-type of person,og det henger nok litt sammen med at jeg er en skap-perfeksjonist! Skal jeg være helt ærlig (og freidig) så synes jeg de fleste av gratulasjonskorte...

Fantastiske Koh Phangan

Som lovet kommer her del 2 av reise-bildene fra Koh Samui/Koh Phangan! Denne gangen er det Koh Phangan som gjelder, - et FANTASTISK sted! #Thailand #ferie #kohsamui#kohp...

Vakre Koh Samui

Så var det allerede gått 2 uker siden vi kom tilbake fra Koh Samui/Koh Phangan, - og jeg har fortsatt ikkefått somlet meg til å legge inn bildenepå pcen og publisert de! Men i går tok jeg meg samme...

Påskeris med fjær i naturlige farger

Ingen påske uten påskeris (iallfall slik tradisjonener i Sverige, her vi feirer påsken!). I år valgte jeg å gå for den enkle varianten: hjemmeplukket bjøreris + fjær i to ulike fargetoner (ferdig p...

Blomsterdekorasjon til påskehelgen

(Ajj ajj aj! Glemte jo selvfølgelig bildet i dagens innlegg, så da kommer det på nytt:/) Den ensomme påskeliljen jeg kjøpte i ren panikk for å IKKE ha noe påskepynt i hus før mor kom på påskebesøk...

Redebygging Vol. 2

Redet jeg laget i går av bjørkekvister fikk i dag besøk av en søt liten samling av fugleegg (kjøpt i butikk, vel og merke)! Og vips så ble det påskepynt på kjerringa i år også! #påske #egg #på...

Hjemmelaget påskepynt: Redebygging

Hjemmelaget påskepynt: Bygg et rede av bjørkekvister Bjørkekvistene jeg var ute i skogen (les: hagen) og plukket i går ble i dag til et dekorativt fuglerede til påske! Det var uhyre enkelt (ia...

Påskestemning!

En hektisk hverdag har nok en gang (julen var siste tilfelle) gjort at jeg ikke har hatt tid tilå forberede høytiden slik jeg ønsket!Påsken begynner allerede i morgen, og alle planer jeg hadde på f...
Anna

27, Kristiansand

En blogg om inspirasjon og motivasjon til livets små og store prosjekter! En åpen notisblokk med ideer til interiør, mat og livsstil, - med en god dose hverdagsluksus og lave skuldre! Følg meg gjerne på Instagram: @annkalarsen